ACTA Quebec Regional Survey

On November 23, a short survey was sent to members in Quebec on behalf of ACTA National and the ACTA Quebec Regional Council. The purpose of the survey is to understand the priorities of the Quebec members in the retail sector as it falls under our "Advocate" pillar. We hope you will take the time to complete the survey and once the priorities are identified and ranked, ACTA will develop an action plan to address the issues and provide a premium service to its members.

Your opinion is important to ACTA and we appreciate your taking the time to complete the survey. Your responses will remain confidential and will not be used for any purpose other than as defined above. If you operate in the province of Quebec and have not received a copy of the survey please contact Manon Martel, mmartel@acta.ca and she will be sure your voice is heard!

The deadline to complete the survey is December 9, 2016.


L'ACTA agit sous quatre piliers stratégiques : défendre, enseigner et rehausser, promouvoir et communiquer. Le Conseil national de l'ACTA et le conseil régional de l'ACTA au Québec à fait parvenir un court sondage relevant du pilier « défendre » afin de comprendre les priorités de ses membres du secteur du détail au Québec. Vous devriez déjà avoir reçu un courriel vous dirigeant vers le sondage, une fois que vos réponses seront identifiées et classées, elles permettront à l'ACTA d'élaborer un plan d'action pour aborder les enjeux et offrir un service de premier ordre à ses membres.

Votre opinion est importante pour l’ACTA et nous apprécions que vous preniez le temps de répondre au sondage. Vos réponses demeureront confidentielles et ne seront pas utilisées à des fins autres que ce qui est défini précédemment. Si vous n'avez pas reçu une copie du sondage, veuillez communiquer avec Manon Martel, mmartel@acta.ca ,nous serons ainsi sûrs que votre voix sera entendue!

Merci pour votre soutien

ACTA represents the interests of members through four pillars:

  • ADVOCATE - In the interests of the retail travel industry to government, suppliers and organizations through one strong voice.
  • EDUCATE AND ELEVATE - Industry standards and professionalism through certification and other learning opportunities.
  • PROMOTE - The value of retail travel to the consumer and actively position the travel agent as the authority in travel.
  • CONNECT - Our members with the information, contacts and programs they need to be more effective.
  • Enseigner et rehausser les normes de l’industrie/le professionnalisme par le biais de la certification, l’accréditation et autres possibilités d’apprentissage
  • Défendre les intérêts de l’industrie du voyage au détail auprès du gouvernement/ fournisseurs et autres organisations par le biais d’une voix puissante.
  • Promouvoir la valeur de l’industrie du voyage au détail auprès des voyageurs et positionner l’agent de voyages à titre d’autorité reconnue en tourisme.
  • Assurer aux membres les informations, les contacts et les programmes dont ils ont besoin afin d’être plus efficaces.