Travel Health Insurance Update from ACTA

ACTA continues to work with THiA (The Travel Health Insurance Association of Canada) as an active participant on the Education Committee for Travel Health Insurance. THiA is the national organization representing travel insurers, brokers, underwriters, re-insurers, emergency assistance companies, air ambulance companies and allied services in the travel insurance field. THiA is the leading voice for travel health insurance in Canada and is engaged in public education and issues relating to regulatory affairs. ACTA has been working with THiA's Education Committee since 2015 as our objectives are very much aligned in wanting one standard for selling travel insurance across Canada. Read the full advisory

Mise à jour de l'assurance maladie voyage de l'ACTA:
ACTA continue de travailler avec la THIA (L'Association Canadienne de l'assurance voyage) la THIA représente les assureurs voyage, les courtiers, les réassureurs, les sociétés d'assistance d'urgence, les sociétés d'ambulance aérienne et les services connexes dans le domaine de l'assurance voyage au Canada. La THIA, principale porte-parole du secteur de l'assurance voyage au pays, sensibilise le public sur les questions touchant la réglementation et les communications de ses membres. THIA est la principale voix de l'assurance maladie voyage au Canada et est engagé dans l'éducation et les questions relatives aux affaires réglementaires publiques. ACTA travaille avec le Comité de l'éducation de THIA depuis 2015, nos objectifs sont très alignés, voulant les mêmes normes pour la vente de l'assurance maladie voyage pour les consommateurs à travers le Canada. Lire l'avis complet